zondag 9 oktober 2016

22. Dit is mijn klas!

 
Zelf had ik een poëzie-album, tegenwoordig hebben de kinderen een vriendenboekje. Hier schrijf ik altijd met veel plezier in. Een leuke herinnering voor later.
 
"Dit is mijn klas!" is eigenlijk een 'vriendenboekje' voor juffen en meesters. Alle kinderen uit een klas kunnen samen met hun ouders het boek bekijken en één van de kinderpagina's invullen. Wanneer alle kinderen iets geschreven hebben, is het boek compleet en wordt het een blijvende herinnering aan de klas.
 
Inmiddels gebruik ik dit boekje zelf voor het vierde jaar. Alle kinderen die bij mij in de groep hebben gezeten op OBS de Bosrank staan in deze boekjes. Een blijvende herinnering aan later.
 
De vragen over school vind ik altijd erg leuk. Kinderen vullen hier dingen in die in de klas gebeurd zijn en dat is leuk om later terug te lezen.
De vragen zijn ook echt kindgericht geschreven. Bijvoorbeeld: "Het leukste dier op aarde" en "Het aller-aller-aller engste dier".
 
Dit is leuk aan de juf.....
Het antwoord gaat vaak over mijn kleding en haren. Dit wordt dus echt in de gaten gehouden door de leerlingen.
* Ze heeft zulk mooi haar en is lief.
* Mooie kleren. Dat juf ons helpt.
* Haar bril.
* Ze is veel aardiger dan andere juffen.
* Dat ze altijd van die leuke werkjes bedenkt.
* Haar kleren en schoenen.
* Ze is mijn lievelingsjuf
 
En wat is het grappigste wat er in de klas gebeurd?
 
Er is een plekje voor een foto en voor een tekening. Daarmee maakt het de herinnering compleet. Sommige leerlingen vullen zelf hun naam in en anderen de hele pagina als ze bijna naar groep 3 gaan.
 
Ook enthousiast. Je vindt de boekjes in de webshop van Borre:
https://www.borre.nl/website/
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten